Kötelező éves felülvizsgálat

 

Felhívjuk figyelmét, hogy az online pénztárgépekre vonatkozó  48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 48. §. (82156. oldal) szerint kötelező a pénztárgépek éves szervizes felülvizsgálata, amiről az üzemeltetőnek kell gondoskodnia!

A felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 365 napon belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.

Ez alól a kötelezettség alól a pénztárgép használatának szüneteltetése sem ment fel! Tehát a szüneteltetett pénztárgépeket is kötelező éves felülvizsgálat alá vetni!

A pénztárgép esetleges szüneteltetése esetén a felülvizsgálat idejére vissza kell kapcsoltatni a kommunikációt!

A 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet az alábbiak szerint módosította az éves felülvizsgálat menetét:

  1. § (1) A Rendelet 48. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Az éves felülvizsgálat

  1. a) forgalmazói szoftver-felülvizsgálatból, valamint
  2. b) szervizes helyszíni vizsgálatból áll.

Ez azt jelenti, hogy megszűnt a szervizben végzendő éves szervizes felülvizsgálat, 2016.04.02-től csak helyszínen végezhető el!

A pénztárgépnapló feltétlen szükséges a felülvizsgálathoz!

NAV közelmény az online pénztárgépek éves felülvizsgálatáról.

Időpont egyeztetés végett keressen a kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségeink egyikén.